SCRABBLE

Instrukcja obsługi

Po uruchomieniu gry, pojawia się okno ustawień:


Okienko startowe


Jeden z graczy musi być serwerem. Czyli zaznacza serwer i wpisuje numer portu na którym będzie słuchał. Gdy to zrobi naciska przycisk "Słuchaj" aby stworzyć serwer i rozpocząć gre. Następni z graczy zaznaczają klient i wpisują numer portu i adres serwera z którym się łączą. Po czym wciskają przycisk "Połącz". aby rozpocząć grę i połączyć się ze serwerem. Po połączeniu ukaże się okno dialogowe do gry.


Okienko gry



Znaczenie pól
Żółte - podwójna premia literowa
Zielone - podtrójna premia literowa
Czerwone+czarne - podwójna premia słowna
Granatowe - potrójna premia słowna

Aktywny gracz w oknie tekstowym jest informowany przez tekst "Twoja kolej". Za pomocą przeciągania myszą gracz przesuwa daną literkę z paska na plansze, trzymając cały czas wciśnięty lewy przycisk myszki. Po ułożeniu słowa na planszy wciskamy przycisk "Połóż". Po czym jeśli słowo zostało dobrze ułożone to przeciwnicy zostaną zapytani czy akceptują słowo. Jeśli tak to słowo zostanie narysowane na wszystkich planszach przeciwników. Wszystkie literki, które wykładane są w jednym ruchu muszą zająć na planszy część jednego rzędu lub jednej kolumny. Nie wolno umieszczać liter w kilku rzędach lub kolumnach, nie wolno też tworzyć słów w linii ukośnej. Utworzenie większej liczby słów jest możliwe, gdy litery będą stykać się z innymi już wyłożonymi w jednej kolumnie/rzędzie lub kilku rzędach/kolumnach. Ale ważne jest, aby każde takie połaczenie prowadziło do stworzenia nowego słowa. Za wszystkie wyrazy powstałe/zmodyfikowane w danej rundzie gracz otrzymuje punkty równe sumie punktów za poszczególne hasła. Jeżeli wśród wylosowanych kostek znajdzie się czysta płytka (pozbawiona litery) można z niej skorzystać w taki sposób, że zastępuje ona jedną dowolną literę w wykładanym wyrazie.
Jeżeli wylosowany zestaw nie pozwala w danej kolejce na położenie poprawnego słowa można wykonać następujące operacje:
a. Wcisnąć przycisk "Wymiana" . Wówczas literki zostaną wymienione, a aktualny gracz traci kolejke. Można wykonać ten ruch tylko raz w cišgu gry.
b. Wcisnąć przycisk "Rezygnuj" Wówczas literki na pasku gracza nie zmienią się a gracz traci kolejke.

Koniec partii następuje gdy :
Nikt już nie potrafi wykonać ruchu lub każdy z graczy opuścił dwie następujące po sobie kolejki. Po wciśnięciu przycisku "Rozłącz" gra jest przerywana i wszyskie dostępne wcześniej przyciski stają się nieaktywne.