Projektowanie aplikacji internetowych



Wazne terminy

Serdecznie zapraszam do kontaktu osoby zainteresowane pisaniem prac inzynierskich z tematyki: Java, technologie webowe, aplikacje mobilne, sztuczna inteligencja



Wyniki kolokwium nr 1
Wyniki kolokwium nr 2

Wyniki kolokwium 1.3
nr ind ocena
187382 2
187657 3
187705 4.5
194951 5
195006 5
195047 3
195948 4


Przydatne linki

Strony w j. angielskim

http://www.oracle.com/technetwork/java/index.html
Java Tutorial
http://www.javaworld.com
http://www.jars.com
http://www.javalobby.com

Strony w j. polskim:

http://www.java.pl

API

JSE 8 API Specification

Laboratorium

Cwiczenia laboratoryjne

  • Napisz program, ktory pobiera liste plikow z linii polecen i wyswietla liczbe wierszy kazdego z nich. Program powinien utworzyc jeden watek dla kazdego z plikow i uzyc tych watkow do zliczenia liczby wierszy kazdego z plikow rownoczenie. Utworz wersje programu, ktora odczytuje pliki nie jednoczesnie a sekwencyjnie. Porownaj wydajnosc wielowatkowego i jednowatkowego programu uzywajac System.currentTimeMillis() do okreslenia czasu wykonania. Porownania dokonaj dla dwoch, trzech i pieciu plikow.
  • Napisz program laczacy sie ze strona podana jako argument wywolania programu i wypisujacy wszystkie znalezione na niej linki i adresy email wykorzystujac w tym celu wyrazenia regularne (pakiet java.util.regex). Oprocz tego program ma zapisac do pliku wszystkie parametry polaczenia, adres IP komputera na ktorym znajduje sie strona oraz naglowek strony (zawartosc sekcji <head>).
  • Echo klient i echo serwer wielowatkowy (dla ulatwienia zacznij od jednowatkowego)
  • Aplikacja obslugujaca bank czasu. Klient zglasza (i wycofuje) uslugi jakie moze wykonac i ich terminy, moze tez zarzadac wyswietlenia wszystkich dostepnych uslug w banku i zarezerwowac sobie wybrana usluge. Serwer rozsyla komunikaty o nowych, zarezerwowanych, niewykorzystanych i wycofanych uslugach i terminach do wszystkich klientow. Nalezy zadbac o odpowiednia synchronizacje dostepu do zasobow i ich aktualizacje.
  • Napisz program, ktory zasumuluje nastepujace zjawiska: deadlock, livelock, starvation. Rodzaj symulacji powinien byc parametrem wywolania programu. Zrob ograniczenie czasowe na dane zjawisko, tak aby program sie nie zawiesil.

    Projekt:

    Gra sieciowa. Reguly gry:
    • gra zaklada nieskonczona liczbe graczy lub gdy ze wzgledu na reguly to nie ma sensu, gre w wielu pokojach rownoczesnie
    • komunikacja pomiedzy klientami (graczami) odbywa sie zawsze za posrednictwem serwera
    • Serwer jest odporny na nieprawidlowe polecenia przesylane przez klienta
    • Konfiguracja serwera w pliku XML.
    • Nalezy dostarczyc takze zbior testow jednostkowych.