Założenia
Obsługa
Realizacja
Pliki
O autorach
Wykorzstane techniki

¦rodowisko pracy programu
Program został napisany z wykorzystaniem ¶rodowiska Microsoft Visual C++ 6. Działa prawidłowo pod Windows 2000 i XP (w innych ¶rodowiskach nie był testowany, chociaż powinien działać).

Program został napisany z wykorzystaniem bibliotek MFC oraz STL.

Program działa na dowolnej karcie dĽwiękowej obsługiwanej przez system Widowows - odtwarzanie jest realizowane przez kartę skojarzon± w systemie z urz±dzeniem WaveMapper przy wykorzystaniu standardowych mechanizmów mmsystem.

Budowa programu
Potęga naszego programu drzemie w kilku niepozornych plikach znajduj±cych się w katalogu ./engine:
  • vstplugin.cpp
  • WaveEngine.cpp
  • WaveFile.cpp
  • WavePlayer.cpp
vstplugin.cpp
W tym pliku znajduje sie definicja klasy VSTPlugin, która (zgodnie z nazw±) zajmuje się obsług± pluginów VST.
Pluginy VST rozpowszechniane s± w postaci bibliotek dll, które maj± ¶ci¶le okre¶lony zestaw eksportowanych funkcji. Pluginy mog± posiadać własny interface konfiguracyjny. W przypadku pluginów, które nie posiadaja takiej funkcjonalno¶ci, nasza klasa sama generuje uniwersalne okienko konfiguracyjne.

WaveEngine.cpp
Klasa WaveEngine zawarta w tym pliku zajmuje się obsług± danych w programie, w tym także operacjami na schowku

WaveFile.cpp
W tym pliku znajduje się klasa WaveFile przeznaczona do obsługi plików dĽwiękowych zapisanych na dysku.

WavePlayer.cpp
Klasa WavePlayer służy do wysyłania danych do karty dĽwiękowej.

Zapraszamy do analizy naszego kodu!


Napisz do nas: Marcin Kowalski Marcin Górecki